¡Libros importados con hasta 50% de descuento!   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada A Century of Recorded Music: Listening to Musical History (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2002
Idioma
Inglés
N° páginas
336
Encuadernación
Tapa Blanda
Peso
1.00
ISBN
0300094019
ISBN13
9780300094015

A Century of Recorded Music: Listening to Musical History (en Inglés)

Timothy Day (Autor) · Yale University Press · Tapa Blanda

A Century of Recorded Music: Listening to Musical History (en Inglés) - Timothy Day

Libro Físico

$ 649.14

$ 1,298.29

Ahorras: $ 649.14

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Queda 1 unidad
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 09 de Julio y el Jueves 18 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "A Century of Recorded Music: Listening to Musical History (en Inglés)"

A century of recording has fundamentally changed our experience of music―the way we listen to it and the way it is performed. This highly engaging book is the first thorough exploration of the impact of recording technology upon the art of music. Timothy Day chronicles the developments in recording technology since its inception and describes the powerful effects it has had on artistic performance, audience participation, and listening habits. He compares the characteristics of musical life one hundred years ago―before the phonograph―to those of today and offers a fascinating analysis of how performing practices, images of performers, the work of composers, and performance choices in concert halls and opera houses have changed.The book investigates the work of such great recording engineer-impresarios as Fred Gaisberg and Walter Legge; the recording history of conductors, orchestras, and soloists throughout the century; and the development of the great classical recording labels. Day also addresses a variety of questions raised by the study of recordings: What have people expected of a recorded performance? Do recordings constitute an art form in their own right? What is historical authenticity? What is moral authenticity? Are recordings that endow incompetent artists with flawless techniques somehow fraudulent? Why do artists re-record repertoire? This book will inform and engage a wide range of readers, from those who love music and recordings to performers and scholars and all readers with an interest in the social and artistic history of the twentieth century.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes