Vacaciones, verano y la mejor lectura en Buscalibre  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada An Analytical Study of T-38 Drag Reduction in Tight Formation Flight (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
126
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
24.6 x 18.9 x 0.7 cm
Peso
0.24 kg.
ISBN13
9781288332625
Categorías

An Analytical Study of T-38 Drag Reduction in Tight Formation Flight (en Inglés)

Eugene H. Wagner (Autor) · Biblioscholar · Tapa Blanda

An Analytical Study of T-38 Drag Reduction in Tight Formation Flight (en Inglés) - Wagner, Eugene H.

Libro Nuevo

$ 1,324.87

$ 2,208.11

Ahorras: $ 883.24

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 67 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 18 de Julio y el Viernes 26 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "An Analytical Study of T-38 Drag Reduction in Tight Formation Flight (en Inglés)"

This thesis explores the benefits of flying in a tight formation, mimicking the natural behavior of migratory birds such as geese. The first phase of the research was to determine an optimal position for the wingman of a tight formation flight of T-38 Talon aircraft using the HASC95 vortex lattice code. A second wingman was then added to determine the benefit derived by increasing formation size. The second wingman was predicted to derive an even greater induced drag benefit than the first wingman for T-38s operating at Mach 0.54 at a 10,000-foot altitude. The predicted values were 17.5% savings for the second wingman versus 15% for the first wingman. The flight test phase flew two and three-ship formations to validate the computational work. The results of the two-ship flight tests showed with 80% confidence that the wingman saved fuel in the predicted optimal position (86% wingspan lateral spacing). This position yielded actual fuel savings of 8.8% 5.0% versus the predicted 15%. The other lateral positions did not show a statistically significant fuel savings. The flight test team felt that the three-ship formation data was inconclusive due to the difficulty of trying to fly a stable position as the third aircraft in the formation without station-keeping ability.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes