Vacaciones, verano y la mejor lectura en Buscalibre  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Analyzing Discourse and Text Complexity for Learning and Collaborating: A Cognitive Approach Based on Natural Language Processing (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
279
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.8 cm
Peso
0.59 kg.
ISBN13
9783319034188

Analyzing Discourse and Text Complexity for Learning and Collaborating: A Cognitive Approach Based on Natural Language Processing (en Inglés)

Mihai Dascălu (Autor) · Springer · Tapa Dura

Analyzing Discourse and Text Complexity for Learning and Collaborating: A Cognitive Approach Based on Natural Language Processing (en Inglés) - Dascălu, Mihai

Libro Nuevo

$ 2,525.36

$ 4,208.94

Ahorras: $ 1,683.57

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 17 de Julio y el Jueves 25 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Analyzing Discourse and Text Complexity for Learning and Collaborating: A Cognitive Approach Based on Natural Language Processing (en Inglés)"

With the advent and increasing popularity of Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) and e-learning technologies, the need of automatic assessment and of teacher/tutor support for the two tightly intertwined activities of comprehension of reading materials and of collaboration among peers has grown significantly. In this context, a polyphonic model of discourse derived from Bakhtin's work as a paradigm is used for analyzing both general texts and CSCL conversations in a unique framework focused on different facets of textual cohesion.As specificity of our analysis, the individual learning perspective is focused on the identification of reading strategies and on providing a multi-dimensional textual complexity model, whereas the collaborative learning dimension is centered on the evaluation of participants' involvement, as well as on collaboration assessment.Our approach based on advanced Natural Language Processing techniques provides a qualitative estimation of the learning process and enhances understanding as a "mediator of learning" by providing automated feedback to both learners and teachers or tutors. The main benefits are its flexibility, extensibility and nevertheless specificity for covering multiple stages, starting from reading classroom materials, to discussing on specific topics in a collaborative manner and finishing the feedback loop by verbalizing metacognitive thoughts.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes