¡Libros importados con hasta 50% de descuento!   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Black Representation in the Science Curriculum: Implications for Identity, Culture, Belonging, and Curriculum Development (Routledge Research in Stem Education) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
232
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781032757148
N° edición
1

Black Representation in the Science Curriculum: Implications for Identity, Culture, Belonging, and Curriculum Development (Routledge Research in Stem Education) (en Inglés)

L. Quinlan Catherine (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Black Representation in the Science Curriculum: Implications for Identity, Culture, Belonging, and Curriculum Development (Routledge Research in Stem Education) (en Inglés) - L. Quinlan Catherine

Libro Nuevo

$ 2,488.14

$ 4,976.28

Ahorras: $ 2,488.14

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 17 de Julio y el Lunes 29 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Black Representation in the Science Curriculum: Implications for Identity, Culture, Belonging, and Curriculum Development (Routledge Research in Stem Education) (en Inglés)"

This book sheds new light on the importance of Black representation in the US science curriculum from a social, cultural, cognitive, and scientific perspective.Weaving together content, new methodologies, and science education pedagogies, it opens up new space for the meaningful inclusion of the science capital and cultural capital of Black people in the US science curricula. Drawing on ethnographic interviews with African American Gullah-Geechee and research outcomes from qualitative and quantitative research and curriculum development, it brings home the importance of attending to a sense of belonging in the K-12 science curricula towards lasting equity and inclusion. The author uses applied cognitive psychology theories as frameworks to show how perceptions about the perceived value of Black representation as a way of knowing is influenced by identity, culture, and social schemas. Incorporating new methodologies and approaches focused on inclusion and belonging, it will appeal to scholars, researchers, upper-level and post-graduate students with interest in STEM education, race and ethnicity in education, equity, and research methods in education.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes