Vacaciones, verano y la mejor lectura en Buscalibre  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Crs Report for Congress: Affirmative Action and Diversity in Public Education: Legal Developments: July 16, 2007 - Rl30410 (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
36
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
24.6 x 18.9 x 0.2 cm
Peso
0.08 kg.
ISBN13
9781295025411

Crs Report for Congress: Affirmative Action and Diversity in Public Education: Legal Developments: July 16, 2007 - Rl30410 (en Inglés)

Congressional Research Service the Libr (Autor) · Jody Feder (Autor) · Bibliogov · Tapa Blanda

Crs Report for Congress: Affirmative Action and Diversity in Public Education: Legal Developments: July 16, 2007 - Rl30410 (en Inglés) - Feder, Jody ; Congressional Research Service the Libr

Libro Nuevo

$ 413.49

$ 689.15

Ahorras: $ 275.66

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 17 de Julio y el Jueves 25 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Crs Report for Congress: Affirmative Action and Diversity in Public Education: Legal Developments: July 16, 2007 - Rl30410 (en Inglés)"

Nearly a quarter century after the Supreme Court ruling in Regents of the University of California v. Bakke, the diversity rationale for affirmative action in public education remains a topic of political and legal controversy. Many colleges and universities have implemented affirmative action policies not only to remedy past discrimination, but also to achieve a racially and ethnically diverse student body or faculty. Justice Powell, in his opinion for the Bakke Court, stated that the attainment of a diverse student body is "a constitutionally permissible goal for an institution of higher education," noting that "[t]he atmosphere of speculation, experiment, and creation' so essential to the quality of higher education is widely believed to be promoted by a diverse student body." In recent years, however, federal courts began to question the Powell rationale, unsettling expectations about the constitutionality of diversity-based affirmative action in educational admissions and faculty hiring. After a series of conflicting lower court rulings were issued regarding the use of race to promote a diverse student body, the Supreme Court agreed to review the race-conscious admissions policies used by the undergraduate and law school admissions programs at the University of Michigan. In Grutter v. Bollinger, a 5 to 4 ...

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes