Vacaciones, verano y la mejor lectura en Buscalibre  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Democracy at a Crossroads: Reconceptualizing Socio-Political Issues in Schools and Society (hc) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
262
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.6 cm
Peso
0.54 kg.
ISBN13
9781641137171

Democracy at a Crossroads: Reconceptualizing Socio-Political Issues in Schools and Society (hc) (en Inglés)

Samuels, Gregory L. ; Samuels, Amy J. (Autor) · Information Age Publishing · Tapa Dura

Democracy at a Crossroads: Reconceptualizing Socio-Political Issues in Schools and Society (hc) (en Inglés) - Samuels, Gregory L. ; Samuels, Amy J.

Libro Nuevo

$ 2,534.19

$ 4,223.65

Ahorras: $ 1,689.46

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 88 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 16 de Julio y el Miércoles 24 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Democracy at a Crossroads: Reconceptualizing Socio-Political Issues in Schools and Society (hc) (en Inglés)"

At a time of questionable civility in American politics, democratic education appears to be at a crossroads. As we consider how to best explore democracy and foster a more civically-engaged populace in the current socio-political context, it is critical to examine what frames our educational systems, policies, and practices and shapes our civic identity. While teachers struggle with decreased instructional time for social studies and the demands of standardized tests, the social sciences are often pushed to the margins. Reflecting on how to negotiate local, state, national, and global tensions related to policy and practice, educators work to do what is best to equip students to foster democratic citizenship and ideals.Social sciences educators are uniquely positioned to embrace a journey that upholds democratic ideals of equality, freedom, and justice, while simultaneously critiquing inequity and injustice in schools and our society. The contributors to this volume situate a variety of discussions within the context of the crossroads and explore how to negotiate, translate, and reconceptualize our own beliefs and positionings in ways that positively influence and empower students, teachers, teacher educators, and education policy makers. Studies are presented related to civic education, cross-cultural interpretations, emotional citizenship, international economics, and race-consciousness, as well as those that discuss how to challenge dominant narratives and negotiate educational policies and practices.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes