¡Libros importados con hasta 50% de descuento!   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Education and the Education of Teachers (International Library of the Philosophy of Education Volume 18) (International Library of the Philosophy of Education, 18) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
210
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780415562515
N° edición
1

Education and the Education of Teachers (International Library of the Philosophy of Education Volume 18) (International Library of the Philosophy of Education, 18) (en Inglés)

R. S. Peters (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Education and the Education of Teachers (International Library of the Philosophy of Education Volume 18) (International Library of the Philosophy of Education, 18) (en Inglés) - R. S. Peters

Libro Físico

$ 891.48

$ 1,782.95

Ahorras: $ 891.48

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 17 de Julio y el Lunes 29 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Education and the Education of Teachers (International Library of the Philosophy of Education Volume 18) (International Library of the Philosophy of Education, 18) (en Inglés)"

This collection of important and significant papers examines a wide range of issues. One of the author's main concerns is to clarify the meaning of 'education' and 'quality in education' - a phrase often used in public debate but seldom scrutinized. Long-standing ambiguities latent in the concept of 'liberal education' are also exposed, and Herbert Spencer's question 'What knowledge is of most worth?', vital in the light of the recent vast development of knowledge, is considered. The first section of the collection clarifies different aspects of the concept of education and to reflect upon the difficulties and dilemmas facing teachers who strive to educate their pupils as distinct from just preparing them for examinations. This section concludes with a constructive re-examination of Plato's conception of education with a view to seeing what is acceptable in it instead of just concentrating on what is manifestly unacceptable. The second section is concerned with the role of edcuational theory in the education of teachers.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes