¡Libros importados con hasta 50% de descuento!   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Japanese Schooling and Identity Investment Overseas: Exploring the Cultural Politics of "Japaneseness" in Singapore (Routledge Research in International and Comparative Education) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2020
Idioma
Inglés
N° páginas
162
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780367538668
N° edición
1
Categorías

Japanese Schooling and Identity Investment Overseas: Exploring the Cultural Politics of "Japaneseness" in Singapore (Routledge Research in International and Comparative Education) (en Inglés)

Glenn Toh (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Japanese Schooling and Identity Investment Overseas: Exploring the Cultural Politics of "Japaneseness" in Singapore (Routledge Research in International and Comparative Education) (en Inglés) - Glenn Toh

Libro Nuevo

$ 2,415.48

$ 4,025.80

Ahorras: $ 1,610.32

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 18 de Julio y el Lunes 29 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Japanese Schooling and Identity Investment Overseas: Exploring the Cultural Politics of "Japaneseness" in Singapore (Routledge Research in International and Comparative Education) (en Inglés)"

This book is about education, ideology, power and identity investment and concerns an influential East Asian expatriate community. Specifically, it seeks to understand particular ways in which the Japanese white-collar elite live as a closed and self-referentially defined in-group, despite the manifestly multicultural ethos of their Singaporean domicile. The study attends to issues regarding schooling, unity, diversity and community based on grounded anthropological observations. Specific observations centre around the particularities of Japanese nation-state schooling practices set in cosmopolitan Singapore, a contrastingly non-Japanese setting. The insights therein are made possible by way of seeing education as an ideological domain and powerful discursive platform. Using this framework, cultural and identity-related practices are viewed dynamically and appreciated for their fluidic reflection of identity praxes. Readers will gain fresh insights into the role of education and ideology in reproducing asymmetry and the value of sociohistorical analyses in surfacing hidden power relations. Researchers, educators and decision makers will appreciate the transparency of grounded ethnographic observation yielding insights into practices which imbricate inclusion-exclusion and privilege-marginalization debates within a neoliberal hegemony. Students of the social politics of education and the cultural politics of language, ideology and identity will find the book a provocative read.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes