Vacaciones, verano y la mejor lectura en Buscalibre  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Land Education: Rethinking Pedagogies of Place from Indigenous, Postcolonial, and Decolonizing Perspectives (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
164
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781138309050
Categorías

Land Education: Rethinking Pedagogies of Place from Indigenous, Postcolonial, and Decolonizing Perspectives (en Inglés)

Mccoy, Kate ; Tuck, Eve ; Mckenzie, Marcia (Autor) · Routledge · Tapa Blanda

Land Education: Rethinking Pedagogies of Place from Indigenous, Postcolonial, and Decolonizing Perspectives (en Inglés) - McCoy, Kate ; Tuck, Eve ; McKenzie, Marcia

Libro Físico

$ 987.97

$ 1,975.94

Ahorras: $ 987.97

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 22 de Julio y el Jueves 01 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Land Education: Rethinking Pedagogies of Place from Indigenous, Postcolonial, and Decolonizing Perspectives (en Inglés)"

This important book on Land Education offers critical analysis of the paths forward for education on Indigenous land. This analysis discusses the necessity of centring historical and current contexts of colonization in education on and in relation to land. In addition, contributors explore the intersections of environmentalism and Indigenous rights, in part inspired by the realisation that the specifics of geography and community matter for how environmental education can be engaged. This edited volume suggests how place-based pedagogies can respond to issues of colonialism and Indigenous sovereignty. Through dynamic new empirical and conceptual studies, international contributors examine settler colonialism, Indigenous cosmologies, Indigenous land rights, and language as key aspects of Land Education. The book invites readers to rethink 'pedagogies of place' from various Indigenous, postcolonial, and decolonizing perspectives. This book was originally published as a special issue of Environmental Education Research.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes