¡Libros importados con hasta 50% de descuento!   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Meaningful Encounters: Preparing Educators to Teach Holocaust Literature (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
202
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 1.6 cm
Peso
0.47 kg.
ISBN13
9781475822083

Meaningful Encounters: Preparing Educators to Teach Holocaust Literature (en Inglés)

Paula Ressler (Autor) · Becca Chase (Autor) · Rowman & Littlefield Publishers · Tapa Dura

Meaningful Encounters: Preparing Educators to Teach Holocaust Literature (en Inglés) - Ressler, Paula ; Chase, Becca

Libro Nuevo

$ 2,040.61

$ 3,401.02

Ahorras: $ 1,360.41

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 52 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 15 de Julio y el Martes 23 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Meaningful Encounters: Preparing Educators to Teach Holocaust Literature (en Inglés)"

Teaching about the Holocaust presents one of the most formidable challenges teachers face. Meaningful Encounters is Paula Ressler and Becca Chase's contribution to the efforts of those educators who wish to meet this challenge more knowledgeably and effectively. It tells the story of a unique, inquiry-based English teacher education course focused on Holocaust literature from several genres that integrated literacy pedagogies and literary criticism with historical, philosophical, psychological, and political theories and contexts. The book involves the reader in the complicated tangle of Holocaust education, critically illuminating how difficult this work is, but also demonstrating how teachers can introduce their students responsibly and ethically to this perennially relevant body of literature. The authors offer no facile solutions to the obstacles and pitfalls inherent in teaching this literature. They raise questions, pose problems, consider and analyze how participants responded to issues that emerged, and suggest alternative approaches. The authors recount the students' and teacher's unsettling and enlightening experiences, failures, and successes. By following along, preservice educators will be able to conceptualize, discuss, and practice, and inservice teachers and teacher educators rethink, how to teach Holocaust and other literatures about genocide and mass atrocities in culturally relevant and meaningful ways today.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes