¡Libros importados con hasta 50% de descuento!   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Measuring Humans: Fundamentals of Psychometrics in Selecting and Interpreting Tests (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2017
Idioma
Inglés
N° páginas
176
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781516508068
Categorías

Measuring Humans: Fundamentals of Psychometrics in Selecting and Interpreting Tests (en Inglés)

Bonnie A Green; Harold Kiess (Autor) · Cognella Academic Publishing · Tapa Blanda

Measuring Humans: Fundamentals of Psychometrics in Selecting and Interpreting Tests (en Inglés) - Bonnie A Green; Harold Kiess

Libro Nuevo

$ 2,420.48

$ 4,034.13

Ahorras: $ 1,613.65

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 95 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 15 de Julio y el Martes 23 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Measuring Humans: Fundamentals of Psychometrics in Selecting and Interpreting Tests (en Inglés)"

Beginning with historical background and early approaches to testing, Measuring Humans: Fundamentals of Psychometrics in Selecting and Interpreting Tests gives students a foundational understanding of critical concepts in the discipline. The book covers test classifications, criteria, and norms, as well as test construction, reliability, and validity.  Each chapter begins with a concrete, student-friendly example of testing and builds on that example throughout the chapter to demonstrate the principles of psychometrics at work. All chapters include a review section that highlights a specific test from beginning to end, and examines how each principle of psychometrics has been incorporated into it. Designed to provide the context necessary for addressing complex topics, the book is an invaluable resource for learning how to select and interpret tests.  Clear and accessible, Measuring Humans can be used by those with a minimal background in statistics. It is well suited to courses on measurement and testing in psychology, education, and business, or classes that address evaluation in social science settings.Bonnie A. Green, who holds a Ph.D. in psychology from Lehigh University, is a professor of psychology at East Stroudsburg University. Her areas of expertise include applied statistics and psychometrics. She conducts research in student success and pedagogical practices. Dr. Green is co-author (with Harold Kiess) of Statistical Concepts for the Behavioral Sciences, fourth edition.Harold Kiess earned his Ph.D. in experimental psychology at the University of Illinois, Champaign-Urbana. He went on to serve as a research psychologist for the United States Army and a professor of psychology at Framingham University. Now a professor emeritus, Dr. Kiess is the author of several books on statistics and research methods.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes