Vacaciones, verano y la mejor lectura en Buscalibre  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Metadiscursive Nouns: Interaction and Persuasion in Disciplinary Writing (China Perspectives) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
220
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781032270005
N° edición
1

Metadiscursive Nouns: Interaction and Persuasion in Disciplinary Writing (China Perspectives) (en Inglés)

Feng (Kevin) Jiang (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Metadiscursive Nouns: Interaction and Persuasion in Disciplinary Writing (China Perspectives) (en Inglés) - Feng (Kevin) Jiang

Libro Nuevo

$ 2,549.51

$ 4,249.18

Ahorras: $ 1,699.67

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 22 de Julio y el Miércoles 31 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Metadiscursive Nouns: Interaction and Persuasion in Disciplinary Writing (China Perspectives) (en Inglés)"

Based on a 1.7-million-word corpus of 160 research articles from both soft and hard knowledge fields, this book sets out to explore how a particular type of noun - namely, the metadiscursive noun - is rhetorically used to mediate writer-reader interaction in disciplinary writing. Analysts of academic discourse have come to regard hedges, reporting verbs, directives and so on as forming part of a wide repertoire of interactive features available to authors, suggesting a variety of terms, including evaluation, stance, appraisal, and metadiscourse. One aspect which has been less fully explored, however, is the rhetorical role nouns play in achieving writers' persuasive goals. This book fills the gap by proposing a particular type of nouns as metadiscursive nouns (as in "this supports our hypotheses that youth are more likely to co-offend when neighbourhoods are less disadvantaged"). The author aims to find out how writers employ metadiscursive nouns to engage and interact with readers in academic prose, raising theoretical and pedagogical implications and how they can be applied in the teaching of academic writing. This book will be of particular interest to students and scholars working in the areas of English for academic purposes, corpus studies, academic writing, and linguistics in general.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes