Prepárate para el Back to School, miles de libros con descuento + ENVÍO GRATIS  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Music, Performance, and the Realities of Film: Shared Concert Experiences in Screen Fiction (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781138630499

Music, Performance, and the Realities of Film: Shared Concert Experiences in Screen Fiction (en Inglés)

Winters Ben (Autor) · Routledge Chapman Hall · Tapa Blanda

Music, Performance, and the Realities of Film: Shared Concert Experiences in Screen Fiction (en Inglés) - Winters Ben

Libro Físico

$ 1,284.58

$ 2,140.97

Ahorras: $ 856.39

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 13 de Agosto y el Jueves 22 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Music, Performance, and the Realities of Film: Shared Concert Experiences in Screen Fiction (en Inglés)"

This book examines the relationship between narrative film and reality, as seen through the lens of on-screen classical concert performance. By investigating these scenes, wherein the performance of music is foregrounded in the narrative, Winters uncovers how concert performance reflexively articulates music's importance to the ontology of film. The book asserts that narrative film of a variety of aesthetic approaches and traditions is no mere copy of everyday reality, but constitutes its own filmic reality, and that the music heard in a film's underscore plays an important role in distinguishing film reality from the everyday. As a result, concert scenes are examined as sites for provocative interactions between these two realities, in which real-world musicians appear in fictional narratives, and an audience's suspension of disbelief is problematised. In blurring the musical experiences of onscreen observers and participants, these concert scenes also allegorize music's role in creating a shared subjectivity between film audience and character, and prompt Winters to propose a radically new vision of music's role in narrative cinema wherein musical underscore becomes part of a shared audio-visual space that may be just as accessible to the characters as the music they encounter in scenes of concert performance.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes