¡Todos los importados hasta 50% Dcto y sin costo de envío!   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Opera After the Zero Hour: The Problem of Tradition and the Possibility of Renewal in Postwar West Germany (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
312
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.6 x 16.0 x 1.8 cm
Peso
0.61 kg.
ISBN13
9780190063733

Opera After the Zero Hour: The Problem of Tradition and the Possibility of Renewal in Postwar West Germany (en Inglés)

Griselda Pollock (Autor) · Academic · Tapa Dura

Opera After the Zero Hour: The Problem of Tradition and the Possibility of Renewal in Postwar West Germany (en Inglés) - Pollock

Libro Nuevo

$ 2,015.71

$ 3,359.51

Ahorras: $ 1,343.80

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 7 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 30 de Julio y el Miércoles 07 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Opera After the Zero Hour: The Problem of Tradition and the Possibility of Renewal in Postwar West Germany (en Inglés)"

Opera After the Zero Hour: The Problem of Tradition and the Possibility of Renewal in Postwar West Germany presents opera as a site for the renegotiation of tradition in a politically fraught era of rebuilding. Though the "Zero Hour" put a rhetorical caesura between National Socialism and postwar West Germany, the postwar era was characterized by significant cultural continuity with the past. With nearly all of the major opera houses destroyed and a complex relationship to the competing ethics of modernism and restoration, opera was a richly contested art form, and the genre's reputed conservatism was remarkably multi-faceted. Author Emily Richmond Pollock explores how composers developed different strategies to make new opera "new" while still deferring to historical conventions, all of which carried cultural resonances of their own. Diverse approaches to operatic tradition are exemplified through five case studies in works by Boris Blacher, Hans Werner Henze, Carl Orff, Bernd Alois Zimmermann, and Werner Egk. Each opera alludes to a distinct cultural or musical past, from Greek tragedy to Dada, bel canto to Berg. Pollock's discussions of these pieces draw on source studies, close readings, unpublished correspondence, institutional history, and critical commentary to illuminate the politicized artistic environment that influenced these operas' creation and reception. The result is new insight into how the particular opposition between a conservative genre and the idea of the "Zero Hour" motivated the development of opera's social, aesthetic, and political value after World War II.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes