Vacaciones, verano y la mejor lectura en Buscalibre  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Siren Songs: Representations of Gender and Sexuality in Opera (Princeton Studies in Opera) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2000
Idioma
Inglés
N° páginas
288
Encuadernación
Tapa Blanda
Peso
1.00
ISBN
069105813X
ISBN13
9780691058139
Categorías

Siren Songs: Representations of Gender and Sexuality in Opera (Princeton Studies in Opera) (en Inglés)

Brian Smart (Autor) · Princeton University Press · Tapa Blanda

Siren Songs: Representations of Gender and Sexuality in Opera (Princeton Studies in Opera) (en Inglés) - Brian Smart

Libro Nuevo

$ 1,201.88

$ 2,185.24

Ahorras: $ 983.36

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Origen: España (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 25 de Julio y el Viernes 02 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Siren Songs: Representations of Gender and Sexuality in Opera (Princeton Studies in Opera) (en Inglés)"

It has long been argued that opera is all about sex. Siren Songs is the first collection of articles devoted to exploring the impact of this sexual obsession, and of the power relations that come with it, on the music, words, and staging of opera. Here a distinguished and diverse group of musicologists, literary critics, and feminist scholars address a wide range of fascinating topics--from Salome's striptease to hysteria to jazz and gender--in Italian, English, German, and French operas from the eighteenth to the twentieth centuries. The authors combine readings of specific scenes with efforts to situate these musical moments within richly and precisely observed historical contexts. Challenging both formalist categories of musical analysis and the rhetoric that traditionally pits a male composer against the female characters he creates, many of the articles work toward inventing a language for the study of gender and opera. The collection opens with Mary Ann Smart's introduction, which provides an engaging reflection on the state of gender topics in operatic criticism and musicology. It then moves on to a foundational essay on the complex relationships between opera and history by the renowned philosopher and novelist Catherine Clement, a pioneer of feminist opera criticism. Other articles examine the evolution of the "trouser role" as it evolved in the lesbian subculture of fin-de-siecle Paris, the phenomenon of opera seria's "absent mother" as a manifestation of attitudes to the family under absolutism, the invention of a "hystericized voice" in Verdi's Don Carlos, and a collaborative discussion of the staging problems posed by the gender politics of Mozart's operas. The contributors are Wye Jamison Allanboork, Joseph Auner, Katherine Bergeron, Philip Brett, Peter Brooks, Catherine Clement, Martha Feldman, Heather Hadlock, Mary Hunter, Linda Hutcheon and Michael Hutcheon, M.D., Lawrence Kramer, Roger Parker, Mary Ann Smart, and Gretchen Wheelock.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes