Vacaciones, verano y la mejor lectura en Buscalibre  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada Taming the River: Negotiating the Academic, Financial, and Social Currents in Selective Colleges and Universities (The William g. Bowen Series) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2016
Idioma
Inglés
N° páginas
318
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780691171142

Taming the River: Negotiating the Academic, Financial, and Social Currents in Selective Colleges and Universities (The William g. Bowen Series) (en Inglés)

Camille Z. Charles; Mary J. Fischer; Margarita A. Mooney (Autor) · Princeton University Press · Tapa Blanda

Taming the River: Negotiating the Academic, Financial, and Social Currents in Selective Colleges and Universities (The William g. Bowen Series) (en Inglés) - Camille Z. Charles; Mary J. Fischer; Margarita A. Mooney

Libro Nuevo

$ 987.55

$ 1,645.91

Ahorras: $ 658.36

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Origen: España (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 25 de Julio y el Viernes 02 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Taming the River: Negotiating the Academic, Financial, and Social Currents in Selective Colleges and Universities (The William g. Bowen Series) (en Inglés)"

Building on their important findings in The Source of the River, the authors now probe even more deeply into minority underachievement at the college level. Taming the River examines the academic and social dynamics of different ethnic groups during the first two years of college. Focusing on racial differences in academic performance, the book identifies the causes of students' divergent grades and levels of personal satisfaction with their institutions. Using survey data collected from twenty-eight selective colleges and universities, Taming the River considers all facets of student life, including who students date, what fields they major in, which sports they play, and how they perceive their own social and economic backgrounds. The book explores how black and Latino students experience pressures stemming from campus racial climate and "stereotype threat"--when students underperform because of anxieties tied to existing negative stereotypes. Describing the relationship between grade performance and stereotype threat, the book shows how this link is reinforced by institutional practices of affirmative action. The authors also indicate that when certain variables are controlled, minority students earn the same grades, express the same college satisfaction, and remain in school at the same rates as white students. A powerful look at how educational policies unfold in America's universities, Taming the River sheds light on the social and racial factors influencing student success.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes