¡Todos los importados con 50% OFF y sin costo de envío!   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada The Moral Disarmament of France: Education, Pacifism, and Patriotism, 1914-1940 (Studies in the Social and Cultural History of Modern Warfare) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2004
Idioma
Inglés
N° páginas
334
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN
0521839009
ISBN13
9780521839006

The Moral Disarmament of France: Education, Pacifism, and Patriotism, 1914-1940 (Studies in the Social and Cultural History of Modern Warfare) (en Inglés)

Mona L. Siegel (Autor) · Cambridge University Press · Tapa Dura

The Moral Disarmament of France: Education, Pacifism, and Patriotism, 1914-1940 (Studies in the Social and Cultural History of Modern Warfare) (en Inglés) - Mona L. Siegel

Libro Nuevo

$ 2,645.12

$ 4,408.53

Ahorras: $ 1,763.41

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 92 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 25 de Julio y el Viernes 02 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Moral Disarmament of France: Education, Pacifism, and Patriotism, 1914-1940 (Studies in the Social and Cultural History of Modern Warfare) (en Inglés)"

While French schoolteachers of the late nineteenth century have been widely celebrated for converting 'peasants into Frenchmen', their interwar counterparts have enjoyed little such acclaim. Both contemporary critics and subsequent scholars have condemned French pacifist schoolteachers of the interwar decades for cultivating antipatriotism and facilitating the defeat of 1940. In this book, Mona L. Siegel challenges such equations of teachers' pacifism with national betrayal. Drawn to pacifist ideals in the aftermath of World War I, schoolteachers sought to 'morally disarm' the nation by purging their classrooms of the militaristic images, symbols, narratives, and values that had led their generation to accept war without question in 1914. At the same time, however, their teaching remained rooted in longstanding patriotic and republican traditions. Siegel argues that interwar schoolteachers ultimately solidified French citizens' patriotic loyalties in an era when economic hardship and political extremism threatened to undermine those very ideals.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes