¡Libros importados con hasta 50% de descuento!   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Envío gratis
portada The Stories We Tell: Math, Race, Bias, and Opportunity (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
160
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 1.3 cm
Peso
0.41 kg.
ISBN13
9781475841626

The Stories We Tell: Math, Race, Bias, and Opportunity (en Inglés)

Lee V. Stiff (Autor) · Valerie N. Faulkner (Autor) · Patricia L. Marshall (Autor) · Rowman & Littlefield Publishers · Tapa Dura

The Stories We Tell: Math, Race, Bias, and Opportunity (en Inglés) - Faulkner, Valerie N. ; Marshall, Patricia L. ; Stiff, Lee V.

Libro Nuevo

$ 2,340.51

$ 3,900.85

Ahorras: $ 1,560.34

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 12 de Julio y el Lunes 22 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de México entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Stories We Tell: Math, Race, Bias, and Opportunity (en Inglés)"

The Stories We Tell: Math, Race, Bias, & Opportunity positions educators as professional decision-makers whose every day choices are deeply consequential. After exploring topics ranging from the early identification of talent, the use of demographic characteristics to make academic decisions, and the problematic casting of a 'gap' in mathematical performance as about the students themselves, the book explores how professional decision making, and a more precise use of data, can impact mathematical performance outcomes. With gentle precision, the book analyzes the patterns of practice in place as educators sort children according to perceived needs. Through case studies, the authors reconfigure the mathematics achievement gap as being about opportunity provided or denied at both the classroom and systemic levels. The book has implications for school personnel as well as others curious about how opportunity impacts outcomes and how data is (or is not) used to make decisions about children. Educators who challenge themselves to engage with the possibility of bias, and then face the stories we tell ourselves about the race/talent development/student merit relationship, will have the opportunity to write a powerful and equitable story going forward.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes